P-bot?


Idag var jag såå nära att ringa parkeringsvakten och be dom p-bota idioten som parkerat in mig på attityds parkeringar. Jag tänkte vem är så dum att den ställer sig på en annans parkering och samtidigt parkerar in den som står framför?

Sen från jobbet som jag redan var så börja jag smått brinna på några få cylindrar och springer in till Sanna för att dubbel kolla att det inte var någon på droppan som parkerat in mig, vi har ju våra parkeringar bakom varandra vilket gör att man parkerar in varandra lite nu och då, men kan alltid hämta nyckeln och flytta bilen. Inget ovanligt. Men vi kom inte på någon som har en svart saab. Och jag kom inte från jobbet. Till slut ser jag att bilen brevid just ska fara vilket gör att jag kan knyckla ut mig i sidled för att komma förbi bilen bakom. Då ger föraren mig idén att ringa p-vakten och be den lappa bilen som parkerat in mig.

Jag är dock inte en sådan elak människa så jag gör det, utan skriver en egen " p-lapp" på ett a4 med den rödaste, största penna jag kan hitta, och skrev så elakt jag kunde ett litet meddelande som jag satt på rutan... 2h senare får jag ett mess från en kollega som bor inne i stan men hade lånat killens bil för hon skulle på träning efter jobbet. "Jennie, det var ju jag som stod bakom dig/ Monica" Gissa om jag skämdes. Det gör jag än, men glad att jag inte ringde p-vakten:-)




Förlåt Monci!

Haha, långt inlägg om en nästan p-boter.. tss

Kommentarer

Postat av: monci

HAHAHA jag skrattar åt det än.. Rätt komiskt faktiskt med den väldigt brutala lappen! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback